מחקרים 02.03.2017

האם הוראות DNR של חולים ממוסדות טיפוליים מועברות לחדרי המיון?

ממחקר שנערך בארצות הברית עולה כי בקשות DNR של חולים המועברים ממוסדות טיפוליים לחדר המיון, במקרים רבים, אינן מועברות או שאינן זוכות להתייחסות

החייאה (אילוסטרציה)

בבואנו לטפל במטופלים קשישים ואלו הסובלים ממחלות כרוניות המגיעים לחדר המיון, חשוב לדעת מה רצונם והעדפותיהם בכל הנוגע לטיפולים מתקדמים ופולשניים. החוק במדינת אוהיו בארצות הברית קובע כי ישנה חובה להעביר הוראת DNRי(do not resuscitate) עם מטופל המגיע לחדר המיון ממוסד טיפולי. חוקרים מאוהיו ביקשו להעריך באיזו מידה מידע הנוגע להנחיות רפואיות מקדימות ובקשת DNR של מטופלים אכן מועבר מהמוסד הטיפולי לחדר המיון, ולבחון את התייחסותם של אנשי הצוות הרפואי להוראות אלו.

במחקר פרוספקטיבי נכללו מטופלים שהועברו ממוסדות טיפוליים לחדר מיון, כאשר הצוותים המטפלים המעורבים לא יודעו על מטרת המחקר. נעשתה סקירה של הגליונות הרפואיים לנוכחות של מסמכי DNR, מידע דמוגרפי ותיעוד שנעשה בתיק לגבי בקשת DNR של המטופלים.

50 מטופלים נכללו במחקר. הגיל הממוצע היה 77.6 שנים, 56% היו נשים. 68% הביעו את רצונם שלא לעבור החייאה לפי הרישומים במוסדות המטפלים, אך רק ל- 28% מהמטופלים היו מסמכי DNR שהועברו לחדר המיון. לפי רישום בתיק הרפואי רק ל- 32% מהמטופלים היו הנחיות רפואיות מקדימות. ב- 18% מהמקרים נראתה התייחסות של רופא המיון לבקשת DNR של המטופל, ב- 16% נכתבה הוראה ל- DNR על ידי הרופא במיון, וב- 28% נרשמה הוראה כזו על ידי רופאים במחלקות במהלך אשפוז. ל- 30% מהחולים הוזמן ייעוץ פליאטיבי במהלך שהותם בבית החולים, אך לא נמצא קשר מובהק בין מסמך DNR שהועבר מהמוסד המטפל, לבין ייעוצים אלו.

החוקרים מסכמים כי ניכר שצוותי מוסדות טיפוליים באוהיו לא מקפידים על העברה מסודרת של טפסי DNR עם מטופלים לחדר המיון, וכמו כן גם הצוותים המטפלים בבית החולים מתייחסים להוראות אלו באופן חלקי בלבד. החוקרים מסייגים בכותבם כי מדובר במחקר מקדים שנערך במרכז רפואי יחיד וכלל מדגם קטן, וכי יש מקום למחקר נרחב לצורך הערכה מדויקת יותר של התופעה. עוד הם מוסיפים, כי ישנו מקום להעריך ולברר את עמדותיהם של הצוותים המטפלים הן במוסדות הטיפוליים והן בבתי החולים על מנת להבין מדוע רצונותיהם של המטופלים לא נענים.

מקור:

McQuown, C.M., Frey, J.A., Amireh, A. and Chaudhary, A., 2017. Transfer of do not resuscitate orders to the emergency department from extended care facilities. The American Journal of Emergency Medicine.

ערכה: ד"ר טל בקרמן יוסקוביץ

נושאים קשורים:  מחקרים,  מוסדות טיפוליים,  הנחיות רפואיות מקדימות,  DNR,  טיפול פליאטיבי
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו