דלקת פרקים וספחת 18.09.2019

נתגלו נוגדנים חדשים הקשורים בדלקת פרקים עם ספחת

במחקר אותרו שני נוגדנים חדשים שהיו מוגברים בחולי ספחת ובפרט בחולי דלקת פרקים עם ספחת

הסיבות האוטואימוניות שמאחורי ספחת עדיין לא נתגלו. במחקר זה רצו החוקרים לזהות נוגדנים חדשים במטופלים עם ספחת, כאשר המטרה היתה לאתר תגליות חדשות על הסיבות התאיות והמולוקולריות של התחלואה בדלקת פרקים עם ספחת (Psoriatic Arthritis – PsA).

החוקרים פיתחו מערך הבודק מגוון של אנטיגנים הכולל אנטיגנים המוכרים ממחלות ראומטיות ובנוסף אנטיגנים של עור, מתווכי דלקת ואנטיגנים ששמם נקשר לספחת. דם נלקח מ-73 מטופלים עם ספחת ונבדק במערך המתואר. לאחר מכן בוצע מחקר אישוש בעזרת ELISA.

מספר נוגדנים נמצאו ברמות מוגבהות בדמם של הנבדקים בהשוואה למקרי ביקורת. בפרט, נוגדנים מסוג IgG כנגד שני אנטיגנים חדשים – LL-37 ו–ADMTS-L5 - היו מוגברים באופן משמעותי בחולי ספחת. רמות נוגדנים אלה היו בהתאמה לחומרת הספחת לפי מדד Psoriasis Area and Severity Index ושיקפו את התקדמות המחלה כאשר נאספו לאורך זמן. בנוסף, רמות נוגדנים אלה היו מוגבהות באופן משמעותי בחולי ספחת עם PsA בהשוואה לאלה בלי מעורבות פרקים.

מקור:

Yuan Y. et al (2019). Arthritis Rheumatol, 71: 941-951;

נושאים קשורים:  מחקרים,  ספחת,  מחלת פרקים,  נוגדנים,  מחקר בסיסי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו