תיאור מקרה 06.02.2020

תיאור מקרה: החולה הראשון מחוץ לסין שנדבק בנגיף הקורונה החדש

ה-NEJM פרסם תיאור מקרה הראשון של חולה בארה"ב שנדבק ב-novel corona virus: הזיהוי, האבחנה, המהלך הקליני וניהול המקרה, כולל התסמינים הראשונים ועד ההתקדמות לדלקת ריאות

התפרצות הנגיף 2019-nCoV החלה בווהאן, סין, והתפשטה במהירות כאשר מקרים אושרו כעת במספר רב של מדינות בפיזור כלל עולמי. בתיאור המקרה הנוכחי, החוקרים מדווחים על המקרה הראשון של זיהום 2019-nCoV שזוהה בארצות הברית ומתארים את הזיהוי, האבחנה, המהלך הקליני וניהול המקרה, כולל התסמינים הראשונים הקלים של המטופל בזמן הצגתו עם התקדמות לדלקת ריאות ביום התשיעי למחלה.

מקרה זה מדגיש את החשיבות של תיאום הדוק בין קלינאים לרשויות בריאות הציבור ברמה המקומית, הלאומית והפדרלית, כמו גם את הצורך בהפצה מהירה של מידע קליני הקשור לטיפול בחולים עם זיהום זה.

היבטים מרכזיים של מקרה זה כללו את ההחלטה שקיבל המטופל לפנות לשירותי רפואה עם תחילת הסימפטומים; תשומת ליבו של המטופל לאחר קריאת אזהרות לבריאות הציבור על ההתפרצות; הכרה בהיסטוריית נסיעות אחרונה לווהאן, סין, על ידי הרופאים הראשוניים; תיאום מהיר לאחר מכן עם אנשי בריאות הציבור הפדרלית; זיהוי זיהום אפשרי של הנגיף שאפשר בידוד מהיר של המטופל ואישור מעבדה לאחר מכן של 2019-nCoV; טיפול בחולה תוך המשך הערכה וניהול.

הרופאים מתארים כי החולה התייצג בהתחלה עם שיעול וחום נמוך לסירוגין, ללא עדות לדלקת ריאות בצילום חזה ביום ברביעי למחלתו. סימפטומים אלה החמירו רק לאחר שעבר התקדמות לדלקת ריאות ביום התשיעי למחלה. סימנים לא ספציפיים אלה של מחלה קלה בשלב המוקדם במהלך הקליני של זיהום ב-nCoV-2019 עשויים להיות בלתי ניתנים להבדלה מבחינה קלינית ממחלות זיהומיות נפוצות רבות אחרות, במיוחד בעונת החורף.

בנוסף, העיתוי של התייצגות החולה וההתקדמות לדלקת ריאות ביום התשיעי למחלתו תואמת את ההתפרצות מאוחרת יותר של דיספנאה (בחציון של שמונה ימים מההופעה) שדווח לאחרונה במספר מקומות של הידבקות בנגיף.

הרופאים מציינים כי מעבר לטיפול התומך הם נתנו טיפול חמלה ב-remdesivir בשל החמרת המצב הקליני של המטופל אך מדגישים כי נדרשים ניסויים מבוקרים אקראיים כדי לקבוע את הבטיחות והיעילות של remdesivir ושל שאר תרופות המחקר לטיפול בחולים עם זיהום 2019-nCoV.

מקור:

Holshue, M. L., DeBolt, C., Lindquist, S., Lofy, K. H., Wiesman, J., Bruce, H., … Pillai, S. K. (2020). First Case of 2019 Novel Coronavirus in the United States. New England Journal of Medicine. doi:10.1056/nejmoa2001191

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  תיאור מקרה,  חדשות,  זיהום,  דלקת ריאות,  סין,  מגיפה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו